4/29 popup

Modern Ahang

تبلیغات ثابت

تبلیغات

پیداکردن 270 شهید

خرمشهر- بزرگترین مراسم استقبال از شهدا با ۲۷۰ شهید در مرز شلمچه با حضور مسئولین دو کشور ایران و عراق و نمایندگان صلیب سرخ بین الملل و جمع کثیری از عشایر عرب غیور دشت آزادگان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید محمد باقر زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح که امروز با لباس عربی در این مراسم حضور پیدا کرده بود از جستجوهای انجام شده اخیر در خاک عراق و کاووش ۲۷۰ شهید خبر داد و گفت: به حمد الله ماه رجب امسال برای ما در کمیته جستجوی مفقودین ماه پربرکتی بود چرا که توانستیم در یک مدت کوتاه زمانی بالغ بر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس را کاووش کنیم.

۱۷۵ شهید فقط در منطقه ابوفلوس


فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح به نقاط کاووش شده اشاره کرد و گفت: این شهدا در مناطق  فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شده اند.
سردار سید محمد باقر زاده افزود: فقط در نقطه ابوفلوس ۱۷۵ شهید توانستیم پیدا کنیم که همگی این شهدا با دستانی بسته به شهادت رسیده بودند و این شهدا از غواصان بودند که درهمان مکان توسط نیروهای بعث صدام دفن شده بودند.

وی از مراسم وداع با شهدا در استان خوزستان خبر داد و گفت: امروز بعدازظهر قرار است پیکر این شهدا توسط عشایر غیور عرب شهرستان دشت آزادگان تشییع شود.
وی در پایان عنوان کرد: عملیات تفحص همچنان در خاک عراق ادامه خواهد داشت و امیدواریم با دعای خیر مردم بتوانیم توفیقات بیشتری در کاووش شهدا داشته باشیم.

تا کنون ۴۵ مرحله تبادل با ایران داشته ایم

مدیر مرکز تبادل شهدا در استان بصره عراق در گفتگو اختصاصی با خبرنگار مهر عنوان کرد: از سال ۱۹۹۶ میلادی که اولین عملیات تبادل شهدا را با ایران داشتیم تاکنون جمعا ۴۵ مرحله تبادل انجام گرفته شده است.
حسین عیدی حسن افزود: از اولین تبادل تا کنون جمعا ۲ هزار ۳۹۶ کشته های عراقی از سوی ایران تحویل گرفتیم و همچنین در مقابل ۲ هزار ۸۹۷ شهید ایرانی تحویل داده ایم.

وی همچنین از ادامه عملیات کاووش و جستجو خبر داد و گفت: این عملیات جستجو کماکان ادامه خواهد داشت و کشور عراق در این زمینه همکاری لازم و خوبب را با طرف ایرانی خواهد داشت.

امروز بالاترین آمار تحویل شهدا به ایران در تاریخ تبادل بین دوکشور بود

نماینده صلیب سرخ عراق در استان بصره نیز در گفتگویی با خبرنگار مهر عنوان کرد: بالاترین آمار تحویل شهدا به ایران را در تاریخ تبادل از سال ۱۹۹۶ تا کنون را امروز داشتیم.
خانم هیفا خلیفه سعد عنوان کرد: امروز با حضور مسئولین دو کشور ایران و عراق و همچنین نمایندگان سازمان صلیب سرخ بین الملل این عملیات تبادل انجام شد و ۲۷۰ شهید ایرانی از سوی عراق تحویل مقامات کشور جمهوری اسلامی ایران شدند.
وی تصریح کرد : از بین این شهدا ۱۷۲ شهید شناسایی شده اند و بقیه شهدا مجهول الهویه هستند، که عملیات استخراج این شهدا با همکاری دو کشور در مناطق ذکر شده انجام شده است.
به گزارش خبرنگار مهر: جنگ تحمیلی که نظام بعث صدامی به نمایندگی از کشورهای استکبار جهانی به منظور ساقط کردن انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته بود، توانست با مجاهدت های فرزندان غیور کشورمان راه را بر روی نقشه های شوم آنان ببندد و امروز مردم کشورمان با استقبال پرشور از این شهدا به جهانیان ثابت کرده اند که به رغم گذشت سالیان سال از جنگ تحمیلی ولی این مردم شهدا را در دلها فراموش نکرده اند و همواره در خط آنان قدم خواهند گذاشت.

گزارش: مهدی بحرانی پور     



رسانه ازدانس موزیک

تبلیغات سایت


    تبلیغات
ابر برچسب ها :
دانلود آهنگ جدیددانلود آهنگ ایرانیدانلود آهنگآهنگ جدیدآهنگ ایرانیموزیک ویدیو جدید ایرانیموزیک ویدیو ایرانیموزیک ویدیو جدیدموزیک ویدیودانلود موزیک ویدیو جدید ایرانیدانلود موزیک ویدیو جدیددانلود موزیک ویدیو ایرانیدانلود موزیک ویدیومرتضی پاشاییدانلود آهنگ های جدیدرمیکس جدیدرمیکسدانلود آهنگ جدید مرتضی پاشاییدانلود رمیکس جدید ایرانیدانلود رمیکس جدیددانلود رمیکس ایرانیدانلود آلبوم جدیددانلود آلبوم جدید ایرانیدانلود آهنگ جدید عماد طالب زاده به نام بی خوابیدانلود آهنگ جدید آرمین 2afm به نام نیستیتو با منی آرش خان احمدیدانلود آهنگ مهرشاددانلود آهنگ خیلى هم دلت بخواد مهرشاددانلود آهنگ خیلى هم دلت بخواددانلود آهنگ جدید مهرشاد